Onze reis 2 - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van JanenGekePanama - WaarBenJij.nu Onze reis 2 - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van JanenGekePanama - WaarBenJij.nu

Onze reis 2

Door: Geke

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2017 | Nederland, Nijkerk

Onze reis 2

Vrijdagmorgen heeft Sytske ons naar station Schothorst gebracht, zodat we zonder overstappen naar Schiphol konden treinen.
Daar hebben we Boukje en Wietze gevonden en na een bakje koffie en wat geduld konden we aan boord (KLM).

We hadden een prima en snelle vlucht.
Over IJsland en Groenland vlogen we Canada binnen.
Ik zat aan het raam en heb genoten !
Het was helder en zonnig en het was prachtig om te zien hoe groot Canada is !
Eerst een deel prachtig wit, toen een deel groen / bruin en met veel meren.
Uren lang was het land "woest en ledig" tot we eindelijk bewoning zagen.
Over de Rocky Mountains en Kamloops (Brian) naar Vancouver gevlogen.
Daar hebben we een taxi genomen naar ons hotel, toevallig vlakbij ons hotel van twee jaar geleden.
We hebben 's avonds gewandeld, oa naar de "stoomklok" en ons (weer) verwonderd over hoeveel daklozen daar zijn, vreselijk om te zien.
De volgende morgen per taxi naar het schip : de Nieuw Amsterdam.
Inscheping ging vlekkeloos en redelijk snel.
Aan boord het schip verkend en van alle lekkers genoten !
's Avonds was een voorproefje in het theater van wat ons te wachten staat de komende drie weken.

Zondag, de volgende dag, naar Astoria, Oregon, waar we door het stadje heen gewandeld zijn.
We hebben een "uitdragerij" en de zondagsmarkt bezocht.
Heerlijk zonnig weer !
's Avonds aan boord (weer) heerlijk gegeten en daarna trad een komiek op in het theater. Ook was er een pianist die oude nummers zong. En alle winkels waren open. Altijd gezellig, 's avonds aan boord.

Maandag was een zeedag.
Ik heb 's morgens vroeg gezwommen en daarna gezellig ontbeten en koffie gedronken.
Verder vermaken we ons ieder op zijn eigen manier : Jan zit te Solitairen, W zit muziek te luisteren, B doet spelletjes op minipad en ik lees "Bokwerd for ever".
Ook zijn er allerlei activiteiten aan boord. We vervelen ons niet !
's Avonds na het (gala)diner naar het theater geweest. Uitvoering van "The dancers and singers". Was prachtig !
Tenslotte nog naar de bar waar de B.B.KING'S all stars band optrad.
Jan en ik hebben nog lekker gedanst !
Morgenochtend wil ik vroeg opstaan om de binnenkomst in San Fransisco te zien.
De Golden Gate Bridge zou mooi verlicht zijn (vertelde de kapitein). Ben benieuwd.
Tot zo ver.

Dinsdag San Fransisco.
Daar hoop ik internet te vinden om dit verslag te versturen.
PS
We hebben al twee keer een walvis gezien !


Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 03 Oktober 2017 - 17:54

    Sytske:

    Zo ver weg..toch dichtbij. Wij pakken de atlas erbij. Ben benieuwd naar de foto's van de GG bridge. Goede temp? Liefs

  • 03 Oktober 2017 - 19:23

    Gert:

    Leuk om te lezen!
    Ik vond San Fransisco erg leuk, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
    Veel plezier weer.

  • 03 Oktober 2017 - 19:36

    Herman:

    Tjonge wat gaat dat snel, vrijdag nog in Nederland en nu al in SF, via Vancouver. Leuk om zo mee te genieten! Tuut

  • 04 Oktober 2017 - 11:06

    Jannie:

    Zozo. Ja..... de atlas erbij. Dat is een goed idee! Kennissen van ons waren ook zo geschrokken van de daklozen en de armoede daar. Blijkbaar is dat toch een groot probleem. Zeker als iedereen daar heel gemakkelijk kan beschikken over een vuurwapen. Veel plezier met elkaar!

  • 04 Oktober 2017 - 18:33

    Frank En Hannie:

    Wat interessant allemaal. Frank en ik zijn ook ooit in Vancouver geweest en op onze rondreis door Canada ook bij de stoomklok geweest.
    Fijn dat de boot goed bevalt en jullie veel vertier hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijkerk

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2017

Onze reis 2

Actief sinds 05 Okt. 2017
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7071

Voorgaande reizen:

22 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

23 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

23 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: