Onze reis 3 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van JanenGekePanama - WaarBenJij.nu Onze reis 3 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van JanenGekePanama - WaarBenJij.nu

Onze reis 3

Door: Geke

Blijf op de hoogte en volg

05 Oktober 2017 | Verenigde Staten, San Diego

Onze reis 3

San Fransisco !

Het heeft / had voor mij altijd al een magische aantrekkingskracht, al was het
alleen maar om de hippies in de flower power tijd en de song over San Fransisco van de Mama's en de Papa's.

Ik zat al om half zes in het kraaiennest want de kapitein had verteld dat het een prachtig gezicht was als je de brug bij aankomst in S Fr. in de verte verlicht zag vlak voor de zonsopkomst.
Helaas waren de ramen van het kraaiennest beslagen en kwam er van de foto's niet veel terecht !
Maar toch een mooie ervaring.

We waren vroeg aangemeerd en na het ontbijt namen we de eerste de beste hop on hop off bus. We kochten een complete rondreis door de stad, inclusief de Golden Gate Bridge, vv.
We hebben veel geleerd over de stad dankzij onze gids tijdens deze drie uur durende rit.

Daarna gingen we terug naar de boot om ons even op te frissen, de camera's op te laden en te lunchen.
Tijdens de lunch hadden we uitzicht op zowel de GG bridge als Alcatraz ! Uniek !

Daarna liepen we naar Pier 39, de Fisherman's Warf.
Dat is een gezellig uitgaanscentrum met leuke restaurantjes en winkeltjes.
Er lagen heel veel zeehonden.
Ook maakten we daar een optreden mee van een straatartiest, leuk.
Daarna terug naar het schip, dat om vijf uur weer vertrok.
Weer langs Alcatraz en onder de brug door op weg naar Avalon.

Ik kan moeilijk zeggen hoe ik de stad vind / vond.
Enerzijds heel imponerend met die ontzettend hoge en architectonisch prachtige gebouwen, die het overigens wel wat donker en benauwd maken in de stad met zijn nauwe straten, anderzijds veel oude, rommelige en slecht onderhouden huizen.
Een heel luxe winkelstraat, maar ook hier hebben we weer veel armoe gezien : bedelaars, mensen die op straat lagen te slapen en in vuilnisbakken zochten.
Kortom : een interessante en fascinerende stad !
Prachtig om er eens geweest te zijn, een bijzondere ervaring !

's Avonds na het diner naar het theater, waar een artiest optrad die allerlei zangers na kon bootsen en tenslotte weer (even) naar B.B.King.

Morgen naar Avalon, misschien vind ik daar internet om dit verslag te versturen.

Vergeten te vermelden dat we veel dolfijnen of tuimelaars zien zwemmen langs de boot, prachtig gezicht in het heldere water !
En dat ik 's morgens tussen zeven en acht zo veel mogelijk zwem. Het (grote)
zwembad ligt vlak boven ons.

Nog snel een dag erbij aanplakken :

Woensdag.
We hebben aangemeerd bij Avalon en werden met tenders vv gebracht.
Het eilandje St Catalina verkend en biertje gedronken.
's Avonds aan boord "Alaska" gezien, prachtige natuuropnames met muziek erbij van onze "eigen" musici !
Fantastisch !
Nu naar San Diego.





Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 06 Oktober 2017 - 12:13

    Gert-Jan:

    Leuk! Geniet er van.

  • 06 Oktober 2017 - 13:01

    Adinda Van Bruggen:

    Wat ik zo mooi vind is: jullie genieten en laten ons ook meegenieten door de gezellige verhalen.

  • 06 Oktober 2017 - 13:31

    Jannie:

    Wij vragen ons af, waneer jullie aankomen in Panama. Eerst nog langs Mexico en Costa Rica. Gaat dit schip in één keer door naar Panama / Panama kanaal? Of stappen jullie over op een ander cruise schip?
    Enjoy! Liefs, Piet en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2017

Onze reis 10

18 Oktober 2017

Onze reis 9

14 Oktober 2017

Onze reis 8

12 Oktober 2017

Onze reis 7

11 Oktober 2017

Onze reis 6

Actief sinds 05 Okt. 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 7152

Voorgaande reizen:

22 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

23 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

23 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

22 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 Oktober 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: