Onze reis 5 - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van JanenGekePanama - WaarBenJij.nu Onze reis 5 - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van JanenGekePanama - WaarBenJij.nu

Onze reis 5

Door: Geke

11 Oktober 2017 | Mexico, Puerto Vallarta

Onze reis 5

Zondag 8 oktober.

Vandaag liggen we in Puerta Vallarta.

We liggen vlakbij een grote Walmarkt en daar vonden we internet zodat ik deel 4 kon versturen en even FaceTimen met de kids.
Maar het centrum van de oude stad is ver weg en omdat we (W !) het niet eens werden over de prijs met de taxi chauffeur besloten we langs het strand te wandelen.
Dat bleek moeilijk ! We zijn min of meer illegaal (het is tenslotte Mexico) op het strand beland en zijn naderhand dan ook door de security met een golfkar weer naar het schip gebracht !

Onderweg hebben we prachtige grote hagedissen (lizzards) gezien en gefotografeerd. Grappig dat ze van kleur veranderen, die op het gras waren groen en die op de rotsen grijs-bruin.

Het weer verandert vandaag een beetje.
Tot nu toe was het zonnig en stralend blauw, nu is het nog wel erg warm, maar het is bewolkt en het regent nu een beetje.

's Avonds in het theater een prachtig optreden van een pianist / arrangeur / dirigent uit New York : Rogerio Tutti.
Tenslotte weer even naar de BBK band.

Maandag 9 oktober
Een zeedag.

Eerst lekker gezwommen en na het ontbijt over de boot gescharreld.
Het is nu weer stralend en warm weer.
Ik kan nog steeds niet naar buiten in de zon, begin te vervellen.

Vanmiddag was er "Ask the captain"
Eerst een film van de brug en de machinekamer en daarna een verhaal van de (Nederlandse) kapitein waarna wij vragen konden stellen.
Altijd interessant.

Later vanmiddag was er een voorstelling van de Filipijnse bemanningsleden.
Eerst het volkslied en toen allerlei songs en volksdansen in traditionele kleding.
Prachtig.

Daarna met B en W gewandeld en veel dolfijnen en vliegende vissen en Jan van Gent-achtige vogels gezien die als speren in het water doken om een vis te vangen.
Tenslotte hebben Jan en ik nog een poosje in de schaduw op het bovendek gezeten in de hoop walvissen te spotten.
Geen walvissen gezien, maar wel Acapulco, daar voeren we voorbij.

's Avonds was er een optreden van BAILAMOS, de drie zangers die al eerder opgetreden hebben, nu met een "brandnew show".
Fantastisch !

Morgen in Huatulco, nog steeds Mexico.

Nog even melden dat we zulke prachtige zonsondergangen zien !!